TOP termékek

Cikkek,Érdekességek
2015.12.22 12:43

Fagyos pontyok az Arizóna Carp Lake-en

Decembert írunk.. A hőmérő 4 C°  fokon áll, a víz hőmérséklete 3 C°  …Míg mások a meleg szobában
várják az ünnepeket, mi  a bajszos barátainkat vettük célba…
A hétvégén alkalmunk volt ellátogatni Csabi barátommal Biatorbágyra egy közel 30 órás horgászat
erejéig.

A tó Budapest felől az M1-es autópályán Tatabánya irányába közelíthető meg, Biatorbágy
határában terül el. A tavon a horgászoknak minden szempontból megfelelő állások találhatóak, non-
komfortos faházakkal és lakókocsikkal.  A vízmélység átlag  120-160 centiméter. Nézzük, hogy lett a pihenésre szánt hétvégéből egy élménydús téli peca:

Szombaton erős köd és ködszitálás fogadott minket Budapest határától, délelőtti órákban érkeztünk
meg, az első szerelékünk délben került behúzásra, körülbelül 3 óra magasságában végeztünk az
előkészületekkel és végre hátra dőlhettünk..
Mivel jómagam az édes és a büdös csalikat alkalmazom szívesebben, ezért nem maradhatott otthon
a Squid Démon termékcsalád Tintahal-Áfonya , Tintahal-Szilva valamint Tintahal-Szörny Rák és
Tintahal-Máj ízesítésű bojlija. Ezeken kívül eredményesen  használtam a Téli Édes csomag tartalmát
is!

Az etetési stratégiánk nagyban különbözött..
Csabi apró magvakat, kukoricát, tigris mogyorót, valamint kis méretű pelleteket használt, míg
jómagam kizárólag 35%-os halliszt tartalmú etető bojlit használtam stick mixel kiegészítve. Ami külön
öröm volt számomra mert saját recepttel készítettem el!

Fejenként három bottal horgásztunk, így három különböző módszert próbálhattam ki.
Az első hagyományos csomónélküli kötéssel  egy  20mm-es  golyóval , a második KD-Rig egy  16mm-
es popuppal és végül egy kombi rig egy 20mm-es faragott bojlival és egy 8mm-es popuppal.
A radar stabil 1.5 métert mutatott a tó középvonaláig, onnan helyenként 2 méterre tört pár
méteren belül. A szerelékeinket igyekeztünk különböző helyeken elhelyezni etetőhajó segítségével,
így kerültek 1.5m,1.7m és 2 méteres mélységekre.

Az első kapásunk sokáig váratott magára, csaknem 12 órát áztak a szerkók míg megérkezett az első
halunk, egy kerek pikkelyes ponty személyében.

A welcome halunk egy faragott áfonyás bojlira, és
egy szem 8mm-es Yellow Fruit Barrel popupra éhezett meg.
Röpke 25 perc leforgása alatt már három hallunk volt, ezzel is bizonyítva hogy hideg vízben a halak
csoportokban vándorolnak a víz különböző mélységei között.

A hajnalt egy csendes reggel követte, míg egyszer csak csippant a jelző, a bot mellett állva
tanakodtam hogy húzzam e vagy sem, hisz a swinger csak pár centit játszott fel és le….Bevágtam, a
halam egyből a felszínre tört..ekkor már láttuk hogy a tó egyik különlegessége, egy hatalmas tokhal
van a horgomon. Körülbelül 10 percig fárasztottuk egymást mikor a tó másik irányába indult és
nagyjából 100 méter előnyre tett szert..a hal végül győzött, egy akadóba húzta a zsinórom és az úgy
pattant el mintha elvágták volna. Nagyon sajnáltam mert még soha nem fogtam tokot, így egy életre
szóló élményről maradtam le.

A nap hátralévő részében újra észrevehető volt a halak vándorlása, volt hogy két-három  óráig
semmi, viszont ha ott voltak akkor egy órán belül hatból négy boton halunk volt.
A halak vegyesen táplálkoztak, nem mondható el egyik ízvilágról sem hogy felülkerekedett volna a
másikon.  Ismét bizonyítottak a Zadravec termékek!

A nap végére volt egy meglepi halunk, kapás nélkül ült a szereléken csak akkor derült ki mikor
kihúztuk a botot.

Minden összevetve eredményes hétvégét zártunk, összesen 10 db halat sikerült fognunk 6.9 kg
átlaggal..a  legnagyobb 9.3 kg-ot nyomott.

Köszönjük a lehetőséget a Tógazdának!!

A  kiváló minőségű csalikért külön köszönet a Zadravec Baits-nek!!