Új jelszó kérése

Cikkek,Érdekességek
2016.05.24 21:17

A titokzatos Tölgyes Tó

Az elmúlt hétvégén Somogy megyében található, Hácsi Tölgyes Horgásztóra látogattunk el. Budapest felől érkezve a Balatonboglári lehajtónál kell letérni, Lengyeltóti irányába..

A tó Hács község határában húzódik, megközelítése a falu végétől földúton lehetséges.

Méretét tekintve 6 Ha, átlag mélysége 1,8-2,5 méter között váltakozik, a horgászhelyek könnyen megközelíthetőek és festői környezetben fekszenek.

A víz középső részén egy sziget húzódik, ami nagyjából a tó középső egyharmadáig tart, a szigetről belógó növényzet kiváló búvóhelyet nyújt a halak számára.

A hátsó részen egy szaggatott nádsor következik, kisebb bokrokkal és vízbe dőlt fákkal, ami szintén remek haltartó helynek bizonyul.

A halfaunát tekintve megtalálható a legtöbb hazai állóvízi faj, uralkodó állománya pontyokból áll össze. A víz rejt néhány szörnyeteget, amik csak néha mutatják meg jelenlétüket egy-egy óriási farok csapással…ezek a szörnyek valószínűleg akár 60-70+ harcsák lehetnek. Egy horgász nemrég 3 órás csónakos fárasztást követően sem tudta elejteni, a hal nyert!

Amióta újra üzemel a horgásztó, csak egy dolog jár a fejemben…elmenni oda  és megfogni egy igazi vadvízi mohás hátút ! Tavaly nyáron sikerült fognom egy 15 körüli potyeszt, de sajnos mérleg hiányában nem tudtuk hitelesíteni, így csak „nem hivatalos” tórekord maradt..

Ezen a horgászaton arra törekedtünk hogy minél több nagytestű halat sikerüljön mérlegelni, fotózni és újra útjára engedni..Ha érdekel mi volt a taktikánk tarts velem tovább a történetben!

Csabi barátommal egyszer horgásztunk együtt ezen a vízen, akkor szerencsénk volt hisz a 24 órás verseny legfelső fokára küzdöttük magunkat! Ennek a horgászatnak, és az előző alkalmak tapasztalataiból állítottam össze taktikám, ami mindent összevetve egész jól adta a halat.

Észre vettem, hogy a halak sokat mozognak a tó két vége között, de táplálkozni többnyire a zsilipnél és annak környékén szoktak ezt mutatta a kapásaink száma az elhelyezett szerelékek, valamint az ürített kagylóhéj alapján ugyanis a töltés oldala nagy mennyiségben rejt kagylókat! Ezzel a tudattal készítettem egy etetést a zsilip mellett, és a tó sarkában. Csabi a nád környékét vallatta.

Az etetésünk nagy részét 28 mm-es Natur Fish etető bojli alkotta, ezen kívül fele-fele arányban használtunk magokat és olajos pelleteket. Ezen kívül gombócos etetést is készítettünk, amihez az Xtra-Baits River Sajtos etetőanyagot használtuk fel.

Fejenként 3 bottal horgásztunk, így volt lehetőségünk játszani a mélységekkel és a csalikkal egyaránt. Csabi szerelékeit 2,5; 1,7 illetve 1,2 méteren helyeztük el, az Én szerelékeim 2,4; 1,5 méteren, valamint az egyik  egy markáns törés oldalára került 1,9 méterre..

A csalikat tekintve a fűszeres irány volt a favorit, ezen belül a Squid TNT Spice-nak, a Dream családból Devil Kissnek, illetve a tesztelés alatt álló Skorpió Chili  széria Deadly Sting fantázia nevű golyóinak köszönhetjük. Mint említettem,  célunk minél több nagytestű hal mérlegelése volt, így a csalik méreteit kiválasztva is erre törekedtünk. Kezdésnek 2x20 milliméteres, aztán 1x28 mm-es és ezt követően 3x20 mm-es kombinációkkal csaliztunk! Ennek a taktikának köszönhetően mindösszesen 2 db 8 kilógrammnál kisebb példányt szákoltunk!

Az első halakra este 11 óráig kellett várnunk, de ekkor hat botból hármon kapásunk volt!
Ezután ismét nyugodt éjszakánk volt…

Vasárnapra eső érkezett, viharos széllel és egyre növekvő légnyomással, ez a szeszélyes időjárás meghozta a halak kapókedvét, és körülbelül óránként kapásunk volt! Napközben elállt az eső így mi is neki tudtunk állni a nagy falatozásnak, minden ami ilyenkor kell..nyúl pöri, grillezett tarja és persze mellé a finom hazai pálinka!

A délután folyamán Csabinak igazi füstölős kapása volt, azonnal felvette vele a harcot..20 perces küzdelem után egy szép egészséges pikkelyest fektettünk bölcsőbe, akkor még nem is sejtve hogy a túra legnagyobb halával van dolgunk, 12.55 volt a hal pontos súlya!

A nap második felében is  a darabosabb pontyoké volt a főszerep, ekkor  már 3 darab 10 kilogramm feletti pontyunk volt, és egy halvesztés ami megállíthatatlan módon akadóba rohant…sajnos mire odaértünk leverte magát a horogról..ő nyert..:)

Az este folyamán lassú ejtős kapással jelentkezett a következő nagyobbacska, a 3x20 mm-es Deadly Sting ízlett meg neki..A fárasztás körülbelül 25 percig tartott, felcsévéltem 2 métert és ellopott 10 métert..a lábam remegett, hisz állítottam biztosan egy 15+ Hácsi Álom lesz a másik oldalon…azonban a mérlegelésnél csupán 11 kg mutatott. Rendkívül jó erőben volt, igazi harcos..a visszaengedéskor szépen beterített minket egy csapással..Még találkozunk Barátom!!
Az éjszaka 0.6 Celsius fokot mértünk, nagyon hideg lett, ezzel együtt a halak is eltűntek, mi is vissza vonultunk a sátorba, szép napot zártunk..

Reggel csodálatos dolog történt, egyrészt azért mert gyönyörű idő köszöntött bennünket, másrészt pedig azért, mert átélhettük azt, amiért Mi pontyhorgászok egy gyors fotó és mérlegelés után vissza engedjük a halat!

Csabinak erős húzós kapása volt a nádnál, ismét egy jó hal! – gondoltuk, de akkor még nem is sejtettük hogy az a hal van a horgon amit én már egyszer kifogtam. Nekem 2015 December 30.-án sikerült mérlegelnem 11.48 kg-al, ez alkalommal Csabinak 12 kg-al sikerült megfognia! Csodálatos érzés volt!! Ezután természetesen újra vissza nyerteszabadságát!

Ezt követően még egy búcsú „arany” halat fogtam a rézsűről, ami gyönyörű aranysárga színekben pompázott!

Összesen 16 darab halunk volt, 8,25 kg átlagsúllyal és ebből 5 darab 10 kg feletti pontyot sikerült szákba terelni!
Köszönjük a lehetőséget a tógazdának, Geri Évának és köszönjük mindenkinek aki egy kicsit is hozzátett ahhoz hogy ez a horgászat így sikerüljön!

Külön köszönet a Misel Zadravec Carp Baits-nek a kiváló minőségű csalikért és minden nemű segítségért!!

Köszönöm a figyelmet a magam és társam nevében is!